Door de drukte is het weer een tijdje geleden, maar nu ga ik er even voor zitten om een stukje op de website te schrijven.
Er was eens eens een prinses en die…. Oh nee zo gaat het bericht natuurlijk niet. Ik ben een paar dagen geleden met mijn lieve mannetje en de kinderen naar de Efteling geweest, en de sprookjesachtige sfeer krijg ik maar niet uit mijn hoofd. Op mijn lijstje heb ik dan ook alvast genoteerd om eens te kijken of ik iets van sprookjes koekjes kan maken. Maar daar wilde ik het eigenlijk niet over hebben. Ik wil het hebben over Heleen. Heleen uit Hilversum.
Heleen uit Hilversum is een klant die regelmatig koekjes besteld. Dat is natuurlijk hartstikke leuk. Maar ik moet jullie even meenemen naar vorig jaar. Vorig jaar had Heleen (ja die uit Hilversum) koekjes besteld voor haar verjaardag om te trakteren op haar werk. Het moesten grote tulpen worden in vrolijke kleuren. Op zich natuurlijk helemaal geen probleem. Maar dit was net de week dat mijn vader was opgenomen in het ziekenhuis, en door de drukte en het regelen had ik geen tijd vrij kunnen maken om ze te maken. Verzenden ging al niet meer lukken, want dan zou het niet op tijd zijn. Gelukkig was mijn mannetje bereid om ze dan maar even met de auto te brengen zodat ik wat meer speling had om ze te maken. En daar zat ik dan om 01:30 in de nacht tulpenkoekjes te maken. Zal dat goed gaan?

Boeddha koekjes

Nee dat gaat niet goed. Mijn mannetje keek bij het in de auto zetten nog even de koekjes na. 1 te weinig en 1 half gedecoreerd en sommige waren niet mooi genoeg om door de kwaliteits-eis van Koekiekoekie door te komen. Mijn mannetje is eerlijk bij het afleveren en verteld het hele verhaal en dat ook hij niet achter deze koekjes staat en dat we nog wel even naar een oplossing gaan zoeken. Gelukkig begrijpt Heleen het verhaal en vat alles heel sportief op.  Wij blij want tevreden klanten vinden wij belangrijk!

En dan zijn we weer een jaartje verder en de verjaardag van Heleen komt er weer aan. Ook deze keer wil ze graag koekjes, en wij moeten het verzinnen. Na wat suggesties en wat de interesse van Heleen heeft, komen we samen tot de beslissing om Boeddha koekjes te maken. Ik doe extra mijn best op de koekjes, en ze gaan netjes op tijd op de post.
De volgende dag om 18:00 laat Heleen weten dat er nog geen koekjes zijn! Ik kijk snel op track&trace en zie dat de zending in de afleverroute zit. Verwachte levertijd: Tussen 16:00 en 21:00. Ik denk Huh bezorgd de post tot 21:00 in de avond? Dat lijkt me sterk. in 99% van de gevallen komt de bestelling de volgende dag aan. Het zal toch niet waar zijn! Het zal toch niet waar zijn dat net bij deze klant het fout gaat? Nee toch! Maar gelukkig laat Heleen een uurtje later weten dat de Boeddha koekjes zijn binnengekomen. Ik sla een zucht van verlichting. Helemaal leuk is het als ik de volgende dag een foto krijg toegestuurd hoe ze het op haar werk had neergezet. Dat vind ik altijd leuk om te horen en/of te zien. Hier zie je het resultaat:

Foto0053